Предложението за промяна в Наредбата за поставянето и ползването на рекламно–информационни елементи върху недвижими имоти на община Пловдив беше отложено за по-следващата сесия на ОбС на града.

Дотогава комисия от представители на местния парламент, общинската администрация и Асоциацията на рекламодателите ще обсъди готвените изменения с цел постигане на консенсус относно регулацията на рекламите в града.

Според проектодокумента, качен на сайта на общинската администрация, се забранява поставянето на рекламни елементи и билбордове на разстояние минимум 15 метра преди улици от първостепенната мрежа и на 10 метра от второстепенната такава, както и на 3 метра след кръстовище. Въвежда се и зона с ограничителен режим в Централната част за поставянето им.

Председателят на Асоциацията на външна реклама в Пловдив Венцислав Иванов вече заяви, че ако промените влязат в сила, то 90% от всичките 360 билбордове в града ще бъдат премахнати, а това ще доведе до тежки финансови загуби в бранша, защото договорите за реклама са разписани до края на годината.

По думите на зам.- кмета с ресор икономика Розалин Петков, в Община Пловдив не са правили изчисления колко от билбордовете ще бъдат премахнати, ако така предложените промени влязат в сила. Той обаче изрази съмнение, че техният брой представлява 90% от всичките, съобщава Дарик.