За първи път през миналата година Общината покани туристическия бизнес и неправителствения сектор да участват в конкурса за постижения в туризма.

На събитието бяха оповестени най-добрите практики и успешни сътрудничества при популяризирането на Пловдив като дестинация.

Бяха отличени победители в пет категории.

За "Най-оригинално събитие в областта на туризма в град Пловдив" победител стана "Дефиле на младото вино", след него е "Нощта на музеите и галериите", а третото място си поделят "Празници на Стария град" и "Есенен панаир на занаятите".

Две първи места бяха присъдени в категорията "Най-оригинален нов туристически продукт за град Пловдив" за продуктите "4 сезона вино и култура" и "Тематични комбинирани турове".

Хотел "Лендмарк Крийк хотел" е класиран на първо място в категорията "Най-висока заетост на легловата база" в места за настаняване - клас "А",- а семейният хотел "Бизнес хотел Пловдив" е победител в същата категория в места за настаняване - клас "Б".

Заведения, ресторанти и бирарии от всички райони на града бяха отличени в раздела "Любимо заведение в Пловдив".

През 2016 година с 10 процента се е увеличил броят на пренощувалите лица и с близо 13 на сто повече са реализираните нощувки.

Изминалата година бе рекордна по отношение на броя на посещенията в музеите /33 на сто ръст/, а това означава и над един милион лева приходи в културните институти на града, каза пред журналисти заместник-кметът по "Култура и туризъм" в Община Пловдив Амелия Гешева.