Това стана ясно на първото за годината заседание на Фонда за развитие на летище „Пловдив“, предаде БНР.

От известно време се водят преговори с датската консултантска компания LCG за откриване на редовни линии от Пловдив до няколко европейски дестинации, като държавите, които се спрягат, са Германия, Италия, Испания и Турция.
Не е изключена и възможността за създаване на линия Пловдив – Букурещ.

Водят се разговори и с турския холдинг Хасанчеби (НCS), съобщава и Дарик.
Те искат да базират свои самолети на летище Пловдив, с които да изпълняват регионални полети. Преговорите с този оператор обаче са на доста начален етап.

Над 400 000 пътници е превозила авиокомпанията „Райънеър”, която от пет години изпълнява редовни линии от летище „Пловдив“.

Само преди броени дни „Райънеър” обяви своята втора линия от Пловдив до Брюксел Шарлероа, която ще стартира в началото на месец октомври, 2 пъти седмично, като част от планираната зимна програма за 2017 г., отбеляза директорът на летището Васил Щърбанов.

Прогнозите са оптимистични и се надяваме на увеличение на броя на пътниците и дестинациите, заяви председателят на Управителния съвет на фонда – кметът на община“Родопи“ Пламен Спасов.

От своя страна заместник-кметът на Пловдив Стефан Стоянов подчерта, че силното икономическо развитие на региона и повишеният стандарт на живот ще увеличат както броя на пътниците, така и на туристическия поток.

Фондът за развитие на летище Пловдив - Южната врата на България, е първият по рода си в страната. Той бе създаден през 2010 година с цел да подпомага развитието на аерогарата и в него членуват общините Пловдив, Родопи, Асеновград, Куклен, Калояново, Първомай.