Това бе направено в присъствието на заместник-министъра по здравеопазването Ваньо Шарков, предаде БТА.

В болницата са монтирани 84 устройства, като за много кратко време чрез тях се регистрираха над 300 пациенти. Установено бе, че въвеждането на име, ЕГН и по желание телефон, отнема по-малко от минута.

Досега сме нямали пациенти, които да откажат, а персоналът се запозна със софтуера за по-малко от ден, каза проф. Карен Джамбазов - директор здравното заведение.

Ваньо Шарков увери, че чрез въведената информация няма как да се злоупотребява, тъй като по думите му това е цифров код.

До момента няма отказ от лечебни заведения за въвеждането на системата. Новите устройствата са получени от 100 болници, други 35 са заявили желание да се снабдят с такива, допълни заместник-министърът.

Ако човек постъпи в спешните кабинети и не е регистриран, няма да му се отказва лечение, но чрез тази система много лесно всеки пациент ще се информира какви разходи са направени по лечението му, коментира Шарков.

Според него това е начинът да се спре и практиката чрез лични карти да се регистрира престой и да се източва Касата.

От Здравната каза съобщиха, че разходите които са направени за вграждане на системата, са на обща стойност 400 хиляди лева.

Очаква се официално системата да започне да работи на 1 октомври 2016 година.