Това съобщи Ангелина Топчиева, секретар на администрацията, цитирана от Радио Пловдив.

Тя уточни, че в момента се обсъжда конкретната форма – референдум или друга форма на допитване до населението. Идеята възниква заради големите задръствания, които създава прелеза на булевард "Копривщица".

Общинският съветник от ГЕРБ Гошо Къчков, който е и началник на ЖП секция в Пловдив е категоричен, че е ясно точно какво ще решат пловдивчани.

"На тях им пречи линията. Тя наистина създава проблеми на пловдивчани. Те ще искат да я махнат. Но тази линия за Национална компания "Железопътна инфраструктура" е важна", коментира Къчков.

По нея преминават не само товарни превози, но и пътнически композиции по направленията Пловдив-Хисаря и Пловдив-Карлово. Има хора, които всеки ден пътуват за работа до Пловдив", коментира общинският съветник.

Неудобството тези композиции да спират на гара Филипово" е голямо и от гледна точка на обслужването на локомотивите, които сега се прибират в Локомотивно депо – Пловдив.

През есен трябва да са готови планът за финансиране и идейният проект за реализацията на жп възел "Пловдив", припомня Топновини.бг.  Мащабната разработка бе презентирана през август миналата година от кмета на Пловдив Иван Тотев в присъствието на Мария Чакърова - директор "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в НКЖИ и Илия Илиев - управител на фирмата консултант по проекта.

В рамките на града ще бъдат премахнати съществуващите прелези включително и на бул. "Копривщица" и ще се изградят нови надлези и подлези. Сред тях е комуникационно-транспортният пробив, който свързва бул. "Васил Априлов" с ул. "Димитър Талев" под Централна гара. Подземното преминаване под гарата ще е с дължина 900 метра.