Комитетът е учреден на 18 септември и в него влизат бивши и настоящи работници и специалисти от аеропорта, предаде Радио Пловдив.

От няколко месеца летище Пловдив се води не само към фалит, а и към изцяло спиране на работа. Това ще се отрази крайно негативно както на Пловдив, който се готви да бъде Европейска столица на културата, така и на целия Южен Централен район. Сега летище Пловдив се ползва от хора от цяла Южна България и от района на Велико Търново, посочи Димчо Петков от ГИК, който работи в „Ръководство на въздушното движение” на летището.

За да поискат спешна намеса от държавата, членовете на комитета са подготвили отворено писмо до премиера Бойко Борисов и до Народното събрание, в което настояват аеропортът да бъде спасен. Те ще изпратят писмото до дни, след като получат няколко писма за подкрепа от неправителствени организации в областта на туризма. Инициативният комитет готви и кръгла маса и дискусия за спасяването на
Летище Пловдив, която ще се проведе след местния вот, за да информира жителите на Пловдив и региона за истинските проблеми на летището.

От близо 2 месеца летище Пловдив работи само на дневен режим, което силно затруднява работата му и е убийствено решение за регионално летище. Заради намаления обем на работа предстоят съкращения на 37 души и така броят на напусналите ще нарасне на 50 души.

Летището не разполага вече и със склад, заради вече са отказвани полети заради липса на гориво.

Ръководството смята да се откаже от снегопочистващата фирма, което означава, че при първи сняг летището ще затвори, подчертаха членовете на ГИК.