То бе входирано от общинския съветник Руси Панчев, но зам.-кметът Александър Държиков не се съгласи с идеята на един от своите предшественици, съобщи "Трафик нюз".

Според Панчев с приемане на редовни маршрутни линии до фирмите в „Тракия икономическа зона“, ще се облекчи значително трафикът на всички входно-изходни артерии. По тях ежедневно хиляди пловдивчани ползват колите си, за да стигнат да работните си места, а и нямат друга алтернатива.

Според зам.-кмета обаче, ако всички автобуси удължат маршрутите си до селата около Пловдив това ще вдигне с 4 милиона км годишно пробега на автобусите.

След въвеждането на електронното таксуване пък, че фирмите превозвачи ще получават субсидия само на изминат км по 2 лева. По прости сметки излизало, че 8 милиона лева би струвало рейсовете от общинската схема да удължат маршрутите си до „Тракия икономическа зона”. Освен това труден би бил и моделът на слагане на спирки до предприятията. Така няколко фирми, които са на пътя за село Труд, няма как работниците да преминат от другата страна, за да хванат обратния рейс и ще трябва да ходят до селото.

Изграждането на пасарелки също би струвало значително.

Съветниците приеха доводите на зам.-кметът и отхвърлиха предложението на Руси Панчев.