Делото е заведено в Окръжния съд, а за претенциите на Батаклиев е уведомена и общината, съобщи шефът на правната дирекция Илиан Иванов, цитиран от "Марица".

Батаклиев настоява градската управа да покрие загубите на търговското дружество от намалената субсидия за няколко години. Превозвачът отдавна се заканва да осъди общината за нанесените щети, позовавайки се на европейския регламент, който задължава за пътническите превози да се покриват загубите до 5 процента печалба.

Собственикът на „Градски транспорт“ беше завел частичен иск по същия казус, но го загуби в съда, каза Илиан Иванов. Според ресорния зам.-кмет Александър Държиков паричните претенции на Ангел Батаклиев към градския бюджет нямат никакво основание. Досега Батаклиев се е въздържал да предявява иск в толкова голям размер, защото таксата върху 7 млн. лева е около 300 000 лева.

Таксата обаче не се начислява на дружества в несъстоятелност, в каквото юридическо състояние се намира „Градски транспорт“. Дори и да загуби делото, Батаклиев не рискува да понесе съдебни разноски, тъй като те евентуално ще бъдат изплатени от парите, които и без туй трябва да бъдат разпределени на кредиторите.

Срещу Батаклиев също се води дело за продажбата на контактната тролейбусна мрежа. Синдикът на „Градски транспорт“ обжалва сделката с 260 километра проводници. Ангел Батаклиев пък твърди, че е прехвърлил мрежата на друга фирма срещу дълг, за да я спаси от общината, която иска да я демонтира и с това окончателно да сложи край на тролейбусния транспорт в Пловдив.